APRENENTATGE INVERTIT O FLIPPED CLASSROOM

Tradicionalment, l'educació ha estat basada en l'ús de metodologies en les quals els alumnes tenien un paper passiu en el seu aprenentatge, ja que eren els mestres els encarregats de transmetre els coneixements i els alumnes de memoritzar-los. Així doncs, la necessitat de canvi i evolució en l'educació ha donat lloc a metodologies en les quals és l'alumnat el centre de l'aprenentatge, és a dir, té un paper actiu en aquest i el docent és una guia. 

En aquest cas, anem a parlar sobre la metodologia flipped clssroom (aprenentatge invertit).

Net-Learning. (2018, 11 diciembre). Taller de Flipped Classroom: una experiencia inmersiva. Recuperado 23 de octubre de 2022, de https://www.net-learning.com.ar/blog/novedades-en-e-learning/taller-de-flipped-classroom-una-experiencia-inmersiva.html


QUE ÉS EL FLIPPED CLASSROOM?

El flipped clssroom és una metodologia en la qual són els mateixos alumnes els qui s'encarreguen de preparar les classes mitjançant el suport de les noves tecnologies i amb l'ajuda del docent, el qual tindrà el paper de guia d'aprenentatge. Aquesta es tracta d'una metodologia innovadora en la qual els estudiants treballen els continguts de la matèria a casa i a classe facen activitats d'interacció com debats, anàlisis d'idees, treballs en grup, etc. 

Com hem pogut veure, l'enfocament tradicional desapareix. El docent deixa de ser el nucli de l'ensenyament, és a dir, deixa de transmetre els continguts mentre els alumnes escolten i memoritzen; són els alumnes els qui tenen un paper actiu, debaten i pregunten. 


AVANTATGES DEL FLIPPED CLASSROOM

1) Els alumnes són els protagonistes de l'aprenentatge, ja que estan implicats en la classe. Aquests adopten responsabilitats, participen en la lliçó, treballen en equip, organitzen i planifiquen projectes, resolen dubtes, etc.

2) Es consoliden els coneixements, perquè es treballen prèviament a casa i a classe es pot treballar sobre aquests resolent dubtes o complementant informació. 

3) Afavoreix la diversitat a l'aula, ja que el contingut tecnològic possibilita respectar els temps de cada alumne per a conseguir la màxima comprensió. 

4) S'obté un aprenentatge permanent en el temps, ja que la base d'aquesta metodologia és la comprensió i no la memorització. 

5) Millora les competències del treball tan individual com en equip, ja que es fomenta l'autonomia dels alumnes i es desenvolupen destreses d'organització, planificació i intercanvi d'idees a nivell grupal.

6) Incrementa la motivació, ja que es tracta d'una metodologia innovadora en la qual s'utilitzen les noves tecnologies i s'adopten responsabilitats. 


ENEKORMSI. (2017, 15 junio). Flipped Classroom visto por los alumnos [Vídeo]. YouTube. Recuperado 23 de octubre de 2022, de https://www.youtube.com/watch?v=UqTF5xgQMos



Comentarios